Sejak dilantik sebagai Penyelaras Bestari 1 Julai 2011, aku cuba menjalankan tugas yang dipertanggungjawabkan sebaik mungkin. Walaupun masa belum dikurangkan..masih 25 waktu, jadi guru tingkatan pula..
Antara langkah yang telah dijalankan ialah;
1. Berbincang dengan pengetua segala perancangan berkaitan ICT sekolah
2. Berpindah bilik iaitu ke Pusat Akses sekolah. Menyusun semula pengurusan dan peraturan yang sepatutnya mengikut arahan yang ditetapkan oleh KPM. Semasa gtong-royong 10 Sept 2011, aku mengajak beberapa pelajar mengecat bilik PAS. Kerja2 lain untuk keceriaan dijalankan dari semasa ke semasa.
3. Berbincang dengan guru2 ICT dan Juruteknik keperluan untuk memantapkan ICT sekolah. Antaranya:
3.1 Memasang wireless router di Bilik Peperiksaan, langkah ini memudahkan SUP dan ajk nya menjalankan kerja2 SAPS online..juga memudahkan guru2 di Blok E mengakses internet.
3.2 Mengemaskini bilik KDP sekolah yang sebelum ini agak suram. Pengetua telah menempatkan 8 buah Notebook ditambah dengan 4 buah pc sedia ada. Tujuannya memudahkan akses internet oleh pelajar2.
3.3 Perubahan tempat duduk 2 orang guru ICT ke makmal komputer. Memudahkan pengurusan makmal komputer terutama dasar memaksimumkan penggunaan makmal komputer.
3.4 Menyediakan kertas cadangan untuk penambahbaikan kelengkapan ict sekolah serta keceriaan ketiga-tiga bilik ICT sekolah (Pusat Akses, bilik KDP & makmal komputer).
Antara langkah yang telah dijalankan ialah;
1. Berbincang dengan pengetua segala perancangan berkaitan ICT sekolah
2. Berpindah bilik iaitu ke Pusat Akses sekolah. Menyusun semula pengurusan dan peraturan yang sepatutnya mengikut arahan yang ditetapkan oleh KPM. Semasa gtong-royong 10 Sept 2011, aku mengajak beberapa pelajar mengecat bilik PAS. Kerja2 lain untuk keceriaan dijalankan dari semasa ke semasa.
3. Berbincang dengan guru2 ICT dan Juruteknik keperluan untuk memantapkan ICT sekolah. Antaranya:
3.1 Memasang wireless router di Bilik Peperiksaan, langkah ini memudahkan SUP dan ajk nya menjalankan kerja2 SAPS online..juga memudahkan guru2 di Blok E mengakses internet.
3.2 Mengemaskini bilik KDP sekolah yang sebelum ini agak suram. Pengetua telah menempatkan 8 buah Notebook ditambah dengan 4 buah pc sedia ada. Tujuannya memudahkan akses internet oleh pelajar2.
3.3 Perubahan tempat duduk 2 orang guru ICT ke makmal komputer. Memudahkan pengurusan makmal komputer terutama dasar memaksimumkan penggunaan makmal komputer.
3.4 Menyediakan kertas cadangan untuk penambahbaikan kelengkapan ict sekolah serta keceriaan ketiga-tiga bilik ICT sekolah (Pusat Akses, bilik KDP & makmal komputer).
No comments:
Post a Comment